سیستم مدیریت فرآیند

سیستم مدیریت فرآیند کسب و کار (BPMS)

 

مفهوم Business Process Management System رویکردی سیستماتیک در مدیریت و بهینه سازی فرآیندهای کسب و کار در جهت بهبود کارایی کسب و کار و تسریع در اجرای عملیات در سازمانها است که قابلیت خودکارسازی و مکانیزه کردن و اعمال تغییرات در فرایندها با حداقل برنامه نویسی را دارد. این سیستم قادر به یکپارچه سازی تمام نرم افزارهای سازمان و الکترونیکی نمودن خدمات سازمان است.

BPMS سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا مراحلی چون مدلسازی (طراحی)، سازماندهی و مدیریت فرایندهای داخل و خارج سازمانی را به سادگی و با سرعت بسیار بالا، همراه با حفظ یکپارچگی، به انجام رسانند.

 

سیستم BPMS  شامل بخش های زیر باشد:

  • فرم‌‌‌ساز
  • گزارش‌ساز
  • سامانه مدیریت فرآیند کسب و کار
  • سامانه مدیریت قوانین
  • سامانه مدیریت گروهها و نقشها
  • سامانه مدیریت میز کار

 

​مزایای استفاده از سیستم BPMS :

  • مستندسازی و تعریف فرآیندها
  • خودکار سازی اجرای فرآیندها
  • شناسایی فرصتها و بهبود فرآیندها
  • حذف فعالیتهای غیر ضروری
  • کنترل کارایی فرآیندهای در حال اجرا
  • همکاری مشتری ها و شرکا در فرآیندهای تجاری
  • کاهش منابع مورد نیاز
  • افزایش هماهنگی
  • افزایش سرعت اجرای سیکل فرآیندها
  • افزایش رضایتمندی مشتری
  • یکپارچگی کسب و کار
  • پاسخ منعطف به تغییرات
  • بهینه سازی زمان
  • مدیریت کیفیت بهره وری و سودمندی
  • تمرکز بر مشتری
  • رضایت کارکنان
  • پایداری

 

ارزیابی عملکرد فرآیند، یکی از ویژگیهای سیستم های BPMS میباشد.log ها یا گزارشات ثبت روند وقایع در طی اجرای فرآیند خلق گردیده و میتواند به منظور شناسایی گلوگاه ها، لوپ ها و حلقه های نامطلوب، ناکارآمدی و هرگونه عملکرد ضعیف در اجرای فرایندها، مورد بررسی قرار گیرد.

 

 

معرفی اجمالی هلدینگ سگال

هلدینگ سگال ضمن بهره گيري از توانمندي گسترده شرکتهای تابعه در زمينه هاي مختلف علمي، فني و مدیریتی، در زمينه مشاوره، اجرا و نظارت پروژه هاي مرتبط بصورت تخصصي خدمات مختلفی را با هدف توسعه صنایع، علوم و فناوری ارائه می نماید.

پیوندها

عضویت در خبر نامه

برای عضویت آدرس ایمیل خود را وارد نمایید:


logo-irannsr
logo-samandehi
وب نویسان